tisdag 12 april 2011

Dag #1

Ska börja träna lite hade jag tänkt. Så jag skriver ner mina framsteg/bakslag här.

Gjorde lite situps och några armhävningar, det blev nog tjugo stycken sammanlagt. Jag har inte mycket muskulatur som kan kallas "tränade muskler", så det blir bara bra som början. Stretchade däremot väldigt länge, kände att mina muskler varit ihopdragna ganska länge... Det gjorde ont bara att röra armarna i ett visst läge.

Var ute och småsprang/gick i en halvtimme. Det blev närmare en kilometer.
Inte mycket, men för någon som inte har så god kondition så är det en perfekt början.
Plus att jag övade lite hopp här och där, ska ju försöka mig på det där med freerunning/Le Parkour.

Så, jag är skapligt trött och ska duscha av mig. Och stretcha. Får inte glömma det.
Sen blir det något att äta, något nyttigt så jag inte bara fyller på med onyttigheter som jag sen inte kan träna bort. Då blir träningen mer eller mindre onödig den med.

Men jag är glad över dagens resultat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar